2016 > 03

Hej! Jag har haft kontakt med arbetsskyddsbutiken gällande skyddshandskarna som Karl-Ivan demonstrerade på årsmötet i Vimmerby. När ni beställer från hemsidan, skapa först ett användarnamn, och välj sedan FAKTURA AVTALSKUND så slipper ni att Payson först ska göra en kreditupplysning. Märk även fortsättningsvis beställningen med "Karl-Ivan" så får ni rabatten på handskarna.

Arbetsskyddsbutiken vill gärna ge föreningen en rabatt även på andra varor som är av intresse för er, och de tänker sig att de kan skapa en favoritlista just för er med saker som är av intresse för klövvårdare. Kul! Företaget har även möjlighet att sätta loggor på era kläder om ni önskar.

För er som inte är bekväma med att beställa över nätet finns ett telefonnummer att ringa: 011-12 11 31. Du får två val för vilken butik du vill komma till (välj arbetsskyddsbutiken), sen är det bara att beställa!

OBS! Se också mitt inlägg på medlemssidan!

MVH Anna DC

Läs hela inlägget »
Informationen till lantbrukare gällande klövpengen blev tyvärr fel på några av Växa kretsmöten. Informationen som gick ut gav gällande att det får gå max fyra månader mellan klövverkningarna för att klövpengen ska betalas ut. Detta är fel, det ska gå minst fyra månader mellan klövverkningarna för att ersättningen ska betalas ut. Se mer detaljerad information om villkoren för att få stödet på följande länk till Jordbruksverkets hemsida.
Läs hela inlägget »

Protokollet från mötet finns att läsa under medlemssidan. Om någon av er fortfarande saknar lösenordet till sidan, lägg ett mejl till anna@kocarlsson.se eller skicka ett SMS till 070-2844838.

Läs hela inlägget »

På årsmötet i Vimmerby testades Karl-Ivans skyddshandskar inför publik, och reslutatet var slående. Klingan stannade direkt när tyget tog i. Skadan på vedträet som handsken var klädd på var minimal jämfört med när en vanlig handske testades. Under Länkar hittar ni igen återförsäljaren av dessa handskar, www.arbetsskyddsbutiken.se. Wincent har provat dom när han arbetar och tycker att både komfort och grepp har varit väldigt bra! Med tanke på de allvarliga olyckor som skett sista året kan detta vara en väl gjord investering! Priset är 99 kr per par om "Karl-Ivan" anges i kassan. Även fodrade skyddshandskar finns att beställa. Priset för ett par är 129 kronor (pris exklusive moms).

Läs hela inlägget »

I takt med att informationen om certifieringen kommer från Maud på BYS hamnar fler och fler certifierade klövvårdare på hemsidan! Denna information uppdateras löpande, men hittar Ni något som inte stämmer, tveka inte att skicka ett mejl till anna@kocarlsson.se

Läs hela inlägget »

På förekommen anledning informerar föreningen lite extra gällande prissättningen för certifieringen. Kostnaden för certifieringen har ökat sedan man valt att utöka certifieringstillfällena till att inte bara ske i samband med årsmötet. Föreningens kostnad för certifieringen är stor, men man har haft en önskan om att sponsra en del av certifieringekostnaden för föreningens medlemmar. Därav olika prissättning för medlemmar kontra icke-medlemmar. Föreningen sponsrar sina medlemmar med 1 500 kronor per medlem, varför priset för certifieringen för en medlem är 3 500 kr, medan priset för en icke-medlem är 5 000 kronor. På grund av denna sponsring är föreningen helt beroende av att alla betalar fakturan för certifieringen så fort som möjligt. Finns det fler frågor gällande detta, kontakta ordförande Vincent Hansson.

Läs hela inlägget »

Från och med idag kan man söka efter certifierade klövvårdare i sitt område på hemsidan. Efter varje namn står om klövvårdaren är certifierad. Svenska klövvårdsföreningen kommer utöver detta att lägga ut en lista på föreningens medlemmar som är certifierade. Denna lista kommer att fyllas på efter hand som medlemmarna klarar av proven. Detsamma gäller på sök-delen. Växa Sverige kommer att inneha den kompletta listan på alla certifierade klövvårdare. Detta kommer inom kort! Kontakten på Växa Sverige är Lotta Christvall, Lotta.Christvall@vxa.se

Hej!
Medlemsregistret för klövvårdsföreningen är från och med idag flyttat för att framöver ligga bakom lösen-skydd på medlems-sidan. Detta för att skydda föreningens medlemmars integritet. Saknar någon av er fortfarande lösenordet, skicka ett SMS till Anna på 070-2844838 så får ni den vägen.

Läs hela inlägget »

Här kommer en liten uppdatering om certifieringen av klövvårdare.
Certifieringen har nu genomförst på fyra platser; Noltorp och Uddetorp i Skara, Hagelsrumgård i Målilla, Christinelunds gård i Kalmar och Västraby gård i Skåne. Hittills i år har 62 klövvårdare certifierats.

Föreningen tackar gårdarna, de medverkande funktionärerna, klövvårdare som lånat ut sina verkstolar och alla övrig inblandad personal för fina och välfungerande dagar!

Läs hela inlägget »

På grund av ökade omkostnader för certifieringen av klövvårdare har styrelsen valt att ändra prissättningen för certifieringen. De gällande priserna är 3 500 kronor för medlemmar och 5 000 kronor för icke-medlemmar. För frågor gällande detta kontakta någon i styrelsen.

Kommande aktiviteter

Något Du vill förmedla?

Har Du något Du vill ska tas upp på nästa styrelsemöte? Mejla någon i styrelsen!