Information från styrelsen

Hej på er SKF medlemmar!
Här kommer lite information från styrelsen, ni kanske undrar hur det blir med årsmötet, planen var ju först att vi skulle ha det I Norge ihop med våra norska kollegor, så blir det inte nu när Corona regerar och vi kan inte träffas I Sverige heller tyvärr pga. förbudet att samla mer än 50 personer.   Förhoppningsvis kan vi träffas framåt sommaren istället, annars blir det nog tyvärr inget under 2021.   Däremot måste vi köra själva det formella årsmötet innan januari månads utgång enligt stadgarna, så det blir via ett Skypemöte på internet den 22/1 kl. 14.00.  Frida Åkerström kommer att köra ett par webbinarier med oss istället för de föredrag som vi brukar ha på årsmötet med följande ämnen:
1.       rengöring och smittskydd I samband med verkning
2.       Nyheter i programmet för registrering samt visa ny klövatlas och DD broschyr
Program och länk till Skype mötet kommer senare
Vill påminna också att enligt certifieringsreglerna så ska man deltaga i fortbildningar löpande för att upprätthålla sin certifiering
Om du har tänkt att avsäga dig något uppdrag i föreningen så kontakta valberedningen/Fredrik Niklasson redan nu på tel. 070-8372105

BYS utbildningen rullar på i vinter, efter stort söktryck totalt ca 25 ansökningar antogs 10 elever några tackade nej och till slut så blev det 7 stycken elever kvar med ganska bra geografisk spridning över landet.  Hoppas ni ställer upp som praktikvärdar i år också!  Tanken är att vi ska försöka i år att få till ett system med en mentor till varje elev som går utbildningen, någon att fråga, ta upp problem med och någon som kan hjälpa eleven igång vilket kan vara ganska svårt!  Är man ny så finns det ju många frågor och problem som kan dyka upp och risken finns att man tappar sugen efter ett tag annars.

Nu när jag har gått igenom och lagt upp alla på en maillista så ser man att det är mycket som inte stämmer på hemsidan, gå in och kolla dina kontaktuppgifter och meddela Jörgen Wiklund om du vill ha något ändrat. Vore också tacksam om ni som inte haft mailkontakt med mig förut skickar ett litet svar typ ok så jag vet att din adress är rätt! Tack!

Hälsningar Styrelsen genom Roger